До крајот на втората година повеќето деца се фокусирани на сегашноста. Минатото и иднината се неразбирливи концепти за нив. Сега сакаат ручек, сега го сакаат вашето внимание, сега очекуваат да излезат на игра.

Некаде околу вториот роденден, порано или подоцна, децата почнуваат да ги разбираат поимите, а на тригодишна возраст – поимите „вчера“, „денес“ и „утре“ им значат нешто повеќе од порано, иако сè уште не им се сосема јасни, дури и кога ги користат. Само децата од предучилишна возраст го разбираат времето како континуирано, а времето може да се обидете да им го објасните на помалите деца на неколку начини, пишуваат авторите на популарниот водич за родители „Што да очекувате во втората и третата година“.

Детално опишете ги дневните активности

Обидете се да му ја опишете на детето што подетално активноста што се случува во одредено време. На пример, кажете дека ќе одите на игралиште попладне, веднаш по вашиот слободен ден, или дека ќе направите нешто наутро, веднаш по појадокот. Кога детето е постаро, можете да додадете часовник на овие описи.

Планираниот распоред на активности можете да му го презентирате на детето секој ден, по редослед на настани. „Прво ќе јадеме, потоа ќе одиме во библиотека, па ќе ручаме и…“ Воведете ги термините пред и потоа во овие описи, иако детето можеби нема веднаш да разбере што значат.

Визуелните помагала може да им олеснат на децата да го разберат времето. Покажете му на детето слика од периодот кога било бебе и кажете му дека порано изгледало вака, било малечко, но сега изгледа поинаку бидејќи е поголемо. Кога ќе ја прочитате приказната, вратете се на почетокот и раскажете што се случило прво, а што се случило потоа.

Поврзете ги вашите денови со активности

Ако дома имате тајмер за варење јајца, користете го кога детето треба да почека нешто, потоа навивајте го на 5 минути и кажете му на детето дека ќе го добие она за кое сте се договориле за 5 минути, односно кога ѕвончето ќе престане да ѕвони.

Можете да му го приближите концептот за деновите во неделата со поврзување некоја активност со секој ден. На пример, во понеделник детето оди да се дружи со пријател, вторник е ден за библиотека, недела за посета на баба и дедо. На неговиот ѕид можете да залепите календар во кој ќе внесувате фотографии или сликички како потсетник за одредени активности.

Разговарајте за настаните што се случиле вчера и за оние што се случиле денес, по една дремка. Децата имаат појасен концепт за тоа колку пати треба да спијат пред некој настан, така што тоа може да биде корисно и за вас.

Автор: Сунчица Гот

Извор



912

X